Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
neginalmas

خدمات

تعمیر سمعک

سمعک ها نیز به عنوان سخت افزارهایی در حوزه پزشکی که واسطه بهتر شنیدن اصوات توسط مددجویان کم شنوا می باشد، از این قاعده مستثنی نبوده و پس از چندی به تعمیرات اساسی نیاز پیدا می کنند .

قطع شدن اتصالات داخلی ، برهم خوردن تنظیمات ، جرم گرفتگی قطعات ، درگیری زیاد عرق اسیدی گوش با میکروچیپی ۱٫۵ ولتی ، اتمام عمر قطعه ای خاص ، ورود آسیب های فیزیکی در اثر پذیرش ضربه ، ورود رطوبت یا حرارتی بیش از حد توان و تحمل این محصول و ده ها عامل دیگر از جمله مهمترین عواملیست که یک سمعک را از شرایط ایدآل خود دور کرده و فرد دارنده آن را به ارسال سمعک برای تعمیر ترغیب می کند .

سمعک خود را برای تعمیر به کجا بسپاریم ؟

پیش از نام بردن از مجموعه ای خاص به عنوان یک سامانه خوب تعمیرات سمعک  کرج ، لازم است تا ابتدا ویژگی هایی که چنین مراکزی باید داشته باشند را برشماریم ، پس از آن گزینه های پیش رویمان آنچنان معدود می شوند که برگزیدن یکی از آن ها امر دشواری به نظر نمی رسد .

انجام یکباره کار به طریقی صحیح

با گذر از استثنائات و عنایت به اینکه این امر ممکن است برای همه تعمیرکنندگان سمعک پیش بیاید ، مجموعه‌هایی (در همه حوزه ها) یافت می شوند که حوصله یا توانایی لازم برای تعمیر یک محصول را در مرتبه اول نداشته و با تعمیر غیراساسی یک وسیله ، دارنده آن را مجبور به بازگشت مجدد برای رفع مشکل به وجود آمده می کنند .

در همین راستا یک سامانه تعمیراتی خوب در همان بار اول ، پس از اسکن سمعک و توجه به مشکلاتی که در چک لیست یا برگه معرفی محصول وجود دارد ، به تعمیر آن پرداخته و پس از اطمینان از صحت عملکرد آن با کمک تست های مرسوم ، وسیله مورد نظر را به صاحبش بازمی گردانند .

قیمت مناسب خدمات سمعک نامرئی

در کشور ما بسیاری از کالاهای خارجی با تفاوت قیمتی بسیار محسوس و زیاد نسبت به کالاهای مشابه خود به فروش می رسند ، این در حالیست که محصولات مذکور با داشتن نمودی فیزیکی با یکدیگر قابل مقایسه بوده و می توان محصول هر فروشگاه را با فروشگاه دیگر مقایسه کرد .

 

حال اینکه در مشاغل خدماتی خروجی کار در همه مواقع قابل دید یا سنجش نبوده و نمی توان با معیار مشخصی آن را مقایسه کرد .

این مطالب از این بابت عنوان شدند که اولاً به قیمت قطعات استفاده شده در سمعک ها اشاره کنیم ، قیمت هایی که حداقل و حداکثرهایی داشته و استفاده از آن ها روی مبلغ نهایی تأثیرگذار است ، در نتیجه اگر هزینه ها از مبلغ مشخصی بیشتر باشد می‌توانیم به زیاد بودن قیمت خدمات مجموعه مورد نظر پی ببریم و اگر ارزان‌تر از مقداری استاندارد باشد نیز باید به کیفیت مواد یا نوع تعمیرات شک کنیم .

در ثانی با توجه به اینکه نمی دانیم در دل سمعکمان چه گذشته و تنها عملکرد آن ملاکی برای تشخیص سلامت سمعک است ، گاه ممکن است قیمت کمتر به معنای عدم انجام تعمیرات اساسی روی آن باشد . در نتیجه با عنایت به مدل سمعک ، تکنولوژی بکار رفته در آن ، میزان خرابی آن ، نمایندگی ها یا مجموعه های قادر به تعمیر این وسیله و … باید قیمتی منصفانه و مناسب برای کار اخذ شود .

پایبندی به تعهدات

مصادیق زیادی برای تعهدات داده شده سوی مراکز تعمیر سمعک به مددجویان و عموم مشتریان آن‌ها وجود دارد که گارانتی کار ، امکان پرداخت وجه پس از رضایت مشتری یا رساندن کار در موعدی مشخص بخشی از آن ها می باشد .

میزان بزرگی یا تعداد تضامینی که یک مجموعه به مشتریان خود می دهد مهم نیست ؛ مطلبی که در اینجا حائز اهمیت است پایبندی به همان وعده های داده شده می باشد که موجب جلب رضایت مشتری و استمرار همکاری وی با مجموعه می گردد . در همین راستا زمانی که یک مرکز تعمیر سمعک قادر به انجام یک تعهد ساده نیست ( مثلاً رساندن سفارش در موعد مشخص ) ، درصورت تکرار و استمرار این رویداد نامطلوب نمی توان به دیگر ادعاهای ایشان نیز اعتماد کرد .

 

درزگیری و پرداخت – یکی از مراحل تعمیر

زمانی که به بررسی مشکلات سمعک های تعمیری می پردازیم ، بخش قابل توجهی از آن ها به دلیل عدم ایزولگی و ورود آب ، گرد و خاک یا آلودگی های طبیعی گوش به داخلشان خراب شده و به دلیل تجمع این عوامل و عدم رسیدگی به آن ها روانه واحد تعمیر می شوند  .

در همین رابطه بخشی از این آلودگی ها به دست خود مددجویان قابل تمیز شدن بوده ، بخشی از آن ها تنها توسط یک تکنسین تعمیر از بین می روند و بخشی دیگر نیز در صورت عایق شدن صحیح محصول و استفاده از گاردهای مناسب در ساختار آن به درونشان نفوذ نمی کنند .

 

 

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article